Motorkáři.cz Yuki 125i XTR: Dobrodruh pro teenagery

Stroje kategorie adventure vládnou motocyklovému trhu a kdo chce něco znamenat, nemá jeden model, nýbrž celé portfolio od „á-dvojek“ minimálně do 1200 kubíků. Překvapivě naprosto opačná situace je ve stopětadvacítkách pro 16leté. Naháčů, supersportů nebo lehkých endur přehršel, ale dobrodružně laděnou motorku se slušnou výbavou tam prostě moc nenajdete. Tedy až na tuhle Yuki.

Průhonická značka za poslední rok výrazně obměnila své portfolio, a když nepočítáme skútry, dnes v její nabídce najdeme stylová kafíčka Manxman, scramblera Vox, sourozeneckou dvojici endura a supermotardu SG/SR, posledních pár kousků sportovního naháče RS, který v historii Yuki plní funkci jakéhosi historického milníku, a tohle XTR. Až na jednoho čtvrtlitrového Manxmana samé stopětadvacítky a vše bez diskusí docela pěkné stroje, z nichž zemi původu připomíná kromě RS snad jen trochu tohle XTR. Ale pořád to není nic, za co byste se měli před školou stydět, a na někdejší čínské hrůzy tahle motorka nedává vzpomenout vůbec v ničem.

Pro Yuki je XTR prvním modelem, který pochází od gigantu Zongshen. Ano, přesně od toho, který dodává motory Fanticu nebo F.B Mondialu, spolupracuje s Piaggiem a ročně vyrábí čtyři miliony (to není překlep) motorek, E-biků, tříkolek a sedm milionů klíčových komponentů včetně motorů. Když už děláte tahle čísla, tak vaše motorky nemůžou být souhrnem ledabyle smontovaných dílů nalezených v zaprášených regálech a taky nejsou. XTR je toho důkazem. Oukej, jeklová kyvka nebo trn hlavního stojanu vypadají trochu lacině, ale jinak tahle motorka budí dojem solidně vyrobeného stroje. Jo a pokud se ptáte na skřípání nelícujících plastů, tak to jste v jiném století nebo u nějaké jiné značky. Ne, kvalita zpracování je pěkná. Stejně jako lak, a to jak kovové nádrže, tak plastových dílů. Těch především.

Podívejte se na VIDEO.

Uveřejněno 24.04.2019

Text a video: Jan Remeš

Foto: Jiří Jevický