Motorkáři.cz Yuki 125i Vox: Jako Ducati Scrambler

Když se na tuhle motorku podíváte, je to první věc, která vás napadne. Scrambler od Ducati. Ale počkejte, vždyť je to nějaké moc malé. Aha, a co ten motor, to není dvouválcová osmistovka Desmodue! Tohle totiž není Ducati, nýbrž čínská stopětadvacítka, která s Ducati nemá pranic společného. Splní očekávání daná svým vzhledem?

Hodně kontroverzní stroj, co se designu týče. V zásadě se objevují tři druhy reakcí. První: Je super, že si můžu pořídit Scramblera i takhle maličkého a levného. Druhá: To je tak sprostá kopírka, že bych si ji v životě nekoupil. A třetí: Je mi naprosto buřt, jestli to něco připomíná, mně se to líbí a zajímá mě, jak motorka jezdí. Tak si pojďme Voxe proklepnout tou třetí cestou. Porovnávání s Ducati se ovšem nevyhneme. To prostě nejde.

Stopětadvacítky obecně nebývají velké motocykly a Vox je navíc v rámci osminek spíše ta menší motorka. Čili měříte-li dva metry, je celkem pravděpodobné, že pod vámi zmizí. Na mých 174 cm je tak akorát. Není to Honda Monkey, kola jsou velká sedmnáctipalcová, takže Vox o díry nezakopává, ale prostě to není žádný obr. Ovšem to Scrambler taky ne.

Moc nevím, jestli nějak hlouběji popisovat typické designové znaky Voxe, protože ty jsou úplně stejné jako u Ducati. Prošívané sedlo. Krátká prdelka s nosičem značky na kyvce. Zadní tlumič uložený po straně. Vpředu USD vidlice s radiálně uloženým brzdovým třmenem. Kulaté LED světlo vpředu a dokonce i skoro stejný kulatý, asymetricky umístěný budík! Být boční panely na nádrži větší (tady jsou navíc jen formou samolepky, jak cenovka napoví), měli byste na delší vzdálenost možná problém poznat, jestli je před vámi Ducati nebo Yuki.

Ale pár odlišností tady samozřejmě je. Rám je sice trubkový, ovšem s naprosto odlišným tvarem, a jiná je taky kývačka, kterou má Ducati litou a Yuki trubkovou. Ale pozor, moc pěknou trubkovou!

Podívejte se na VIDEO.

Uveřejněno 14.10.2019

Text a video: Jan Remeš

Foto: Jiří Jevický